9 sierpnia 2014

Blue Caves, Błękitne Groty, Zakynthos cz.1

Błękitne Groty to najsłynniejsza, naturalna atrakcja turystyczna na Zakynthos. Zostały odkryte w 1897 i od tamtej pory, każdego roku przyciągają tysiące turystów. Żeby odkryć niesamowity urok Błękitnych Jaskiń trzeba znaleźć się tam o odpowiedniej porze dnia, kiedy promienie słoneczne oświetlają wodę i dno morskie. Wtedy można zachwycać się niesamowitymi wzorami  jakie tworzy woda morska oraz podziwiać wszelkie odcienie błękitu.
 Przyznam, że jest to jedno z najpiękniejszych miejsc jakie udało mi się zobaczyć. Miałam też to szczęście zobaczyć zjawiskowe Błękitne Groty jak z pocztówek i folderów. Mówię o szczęściu, ponieważ będąc innego dnia w Błękitnych Jaskiniach o nieodpowiedniej porze dnia, kiedy już nie świeciło słońce trochę się rozczarowałam.
Zdjęcia do tego posta zrobione zostały z pokładu statku wycieczkowego. Tego rodzaju atrakcji nie polecam, gdyż owego dnia wiał silny wiatr co jest na Zante częstym zjawiskiem. Po męczącej chorobie morskiej wyszłam na pokład, żeby zaczerpnąć powietrza, a moim oczom ukazały się piękne Błękitne Groty, oświetlone słońcem, bez całego natłoku turystów i łódek z napisem Blue Caves.



















2 komentarze:

  1. Piękne ujęcia i cudowne kolory. Podobne groty zwiedzalismy dwa tygodnie temu na Malcie, będę pokazywać w kolejnych postach. My mieliśmy trochę mniej szczęścia, bo nie było dobrego światła i również wiał silny wiatr. Choroby morskiej nie doświadczyłam, ale dużych emocji tak ponieważ płynęliśmy malutką łódką(5 osobową)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i czekam na relacje :)

      Usuń