15 maja 2015

Gałąź i bokeh

Dzisiejszy post to moje krótkie podsumowanie dwumiesięcznej przygody z manualnymi obiektywami.
Na początku nie byłam pozytywnie nastawiona do Heliosa i robiłam więcej zdjęć Penatconem. Przeszkadzała mi soczewka w adapterze, którego muszę używać dla ochrony aparatu, ponieważ listki przesłony są bardzo zaoliwione. Mój Helios ma ponadto odwrotnie założony pierścień przesłony, co niestety bardzo mnie denerwowało. Teraz jest moim ulubionym obiektywem. Duża liczba listków przesłony tworzy bokeh przypominający bańki mydlane a tło wygląda czasem jak rysunek lub obraz. Pentacon nie ostrzy na nieskończoność, więc ciężko mi oceniać ten obiektyw. Podoba mi się kształt jaki ma bokeh a wydaje mi się unikatowy, ponieważ oglądając zdjęcia na innych blogach zrobione tym obiektywem widzę, że bokeh jest okrągły.
Nie wiem czy to dobrze, ale robiąc zdjęcia Heliosem w pewien sposób odrealniam rzeczywistość. Tak się do tego przyzwyczajam, że "zwyczajne" zdjęcia nie robią na mnie wrażenia. Nie wiem czy to dobrze, czy źle. Może ta ogromna liczba banieczek męczy i nudzi odbiorców a wzorki w tle wyglądają kiczowato?
Zamieszczam dwa zdjęcia tej samej gałęzi, ale dwa różne efekty. Pierwsze zostało zrobione Pentaconem 50mm f/1.8 a drugie Heliosem 44-2 2/58mm.
Już niedługo nowość na moim blogu zdjęcia zrobione obiektywem Makinon 135mm f/2.8.
Pozdrawiam Was wszystkich i życzę fajnego weekendu :)




28 komentarzy:

  1. Piekne majowe kadry kwitnącej wiśni :)) To wisnia, prawda?
    Udanego weekendu Marzenko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest czereśnia. Dziękuję bardzo Marysiu i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie Helios wygrywa to starcie bezapelacyjnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że podobają mi się obydwa, ten zrobione Heliosem ma więcej magi. Zgadzam się Marzenko, że Helios nadaje zdjęciom plastyczności i zwykłe zdjęcia już nie cieszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety im bardziej odrealnione tym fajniejsze :) Pozdrawiam Cię Moniko :)

      Usuń
  4. zdecydowanie te banieczki nadają zdj magii i do kiczu im daleko :)
    również życzę miłego i ciepłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Marcelina. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  5. Marzenko helios jest bardziej plastyczny , tworzy piękniejszy bokeh- sama widzę to po moich zdjęciach. Zatem 1:0 dla heliosa.
    Cieszę się też ogromnie , że połknęłaś bakcyla i pokochałaś manuale :) Super !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helios jest teraz dla mnie numerem jeden. Tak uzależniłam się totalnie :)

      Usuń
  6. Helios. I to zdecydowanie :)
    Uwielbiam taki właśnie efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heliosa używam teraz najczęściej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Marzena, отличных выходных и удачи в экспериментах по фотографии:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Ala. Have a good week :)

      Usuń
  8. Hello Marzena,
    Wonderful pictures of these blossoms. They are amazing at this time.
    Too bad they only stand briefly in bloom.

    Many greetings,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Marco. Shame that they last for a very short time.
      Greetings :)

      Usuń
  9. Marzeno, bokeh jest przepiękny! Normalne widoki mamy na co dzień, na zdjęciach chcę oglądać coś więcej, taką piękną bajkową rzeczywistość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście te obiektywy tworzą nierealną rzeczywistość. Dziękuję Kasiu bardzo i pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  10. Has hecho un trabajo excepcional!

    Un placer pasar por tu casa.
    Abrazos Marzena!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Remei. Thank You for visiting :)

      Usuń
  11. Bom dia, belas fotos em manual, conseguiu na nitidez na perfeição e o bokeh, esta sua partilha é maravilha magica.
    AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Antonio, I'm very glad that You like my work.
      Warm regards :)

      Usuń
  12. Jedno i drugie jest piękne ;)

    OdpowiedzUsuń