23 czerwca 2016

Humphrey Head, Cumbria, Anglia

Humphrey Head to wapienny cypel znajdujący się pomiędzy miejscowością Allithwaite i Flookburgh, z widokiem na zatokę Morecambe. Wspaniałe miejsce na spacery, często odwiedzane nie tylko przez turystów, ale też mieszkańców okolicznych miejscowości.

Wybrałam się tam dwa razy w marcu 2014 roku oraz w lipcu rok temu i mam zupełnie inne wrażenia.
4 lata temu spacerowałam brzegiem, podziwiając widok na dole. Udało mi się nawet zejść na sam jego koniec.
Za drugim razem spacerowałam środkiem a silny wiatr uniemożliwił nam zejście na dół, gęsta roślinność zasłaniała widoki.

Post zawiera dużo zdjęć, bo miejsce tak mi się spodobało, że miałam problem z wyborem.
Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam.


Humphrey Head to rezerwat przyrody będący pod opieką Cumbria Wildlife Trust.


Droga na cypel. Wszechobecna zieleń i ...chmury.





Widok z Humphrey Head.






Krowy, dużo krów. Poprzednim razem były tu same owce.


Początek cypla i to co mnie urzekło to drzewa przechylone w jednym kierunku. U mnie na zdjęciach w dwóch, w zależności czy patrzyłam przed siebie czy za.

















Wapienne skały.


 A to widok na samym końcu Humphrey Head, piaski, Zatoka Morecombe i w tle miejscowość o tej samej nazwie.







Morze pojawia się rzadko, chociaż widać jego obecność. Lepiej nie spacerować po piasku, ze względu na przypływy.





Otoczenie cypla, czyli to co można podziwiać będąc na górze.


Tym razem owieczki, które nie chciały pozować.





Humphrey Head w całej okazałości.





Zdjęcia z przed 4 lat niezbyt dobrej jakości.


 Moja wędrówka po niewłaściwej stronie ogrodzenia.



Wszechobecne owieczki, ale te były mniej płochliwe.



Widok wspaniały, szkoda że jakość zdjęć fatalna.










Humphrey Head od strony morza.




18 komentarzy:

  1. Hey Marzena!!
    Amazing shots!! Really fantastic how you have photographed these beautiful areas.
    The skies are great too. Well done!!

    Many greetings,
    marco

    OdpowiedzUsuń
  2. Thank You Marco.
    Warm regards :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ach te dolinki i wzgórza magia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne miejsce- moja Droga nie zanudziłaś ilością zdjęć, wręcz przeciwnie :) Podziwiam i podziwiam !
    Buziaki, Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martynka :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Jaka świetna fotorelacja :) Gratuluję ujęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Weronika i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. What gorgeous views! I take a deep sigh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You for visiting. Warm regards :)

      Usuń
  7. piękne widoki, a na niebie dzieją się cuda ;)
    drzewa wygięte wiatrami wyglądają niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam słabość do tych drzew a chmury uwielbiam. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Sceneria filmowa, drugie zdjęcie cudne i te z drzewem z rozwianą "czupryną. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wymarzony plener do zdjęć, cudowne miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń