18 października 2016

Jesienna Ribeira, Porto

Nie mogę uwierzyć, że mija właśnie rok od mojej wizyty w Porto. Miasta, które będzie kojarzyło mi się zawsze z kolorowymi kamienicami, azulejos, miłymi ludźmi i piękną słoneczną pogodą.
Dziś chciałam Was zabrać do Ribeiry kolorowej dzielnicy Porto. Ribeira to wąskie uliczki, kolorowe kamienice wyłożone kafelkami azulejos, restauracje i tłumy turystów. Położona jest na rzeką Douro. Spacerując deptakiem wzdłuż rzeki można podziwiać inną dzielnicę Vila Nova da Gaia znajdującą się po jej drugiej stronie . Obydwie dzielnice łączy most Ponte Dom Luis I, z którego rozpościerają  się wspaniałe widoki.


Kolorowe kamienice wyłożone azulejos, restauracje i wspaniała atmosfera Ribeiry.







Wąskie uliczki, w których warto się zgubić oraz wszechobecne pranie.






Most Ponte Dom Luis I a pod drugiej stronie widok na Vila Nova da Gaia i jej winnice.



Widok na Ribeirę z mostu.






Ribeira po drugiej stronie rzeki też robi wrażenie.






 Łódki rabelos.


46 komentarzy:

  1. Hello Marzena,
    Very nice pictures. Wonderful.
    A great place to be with this fantastic view over the water.

    Kind regards,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Marco,
      Thank You very much.
      Kind regards :)

      Usuń
  2. Marzenko kolejne piękne i klimatyczne zdjęcia :) Cudowna podróż ! Pozdrawiam i ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam na tylu zdjęciach i zawsze zachwyca :). Kiedyś dotrę i zobaczę na własne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo warto pobyć chociaż chwilkę w tym pięknym mieście :)

      Usuń
  4. Piękne wspomnienia! Aż miło jest oglądać i rozmarzyć się o takiej podróży :)
    Ps Widzisz ostatnio zachwalałam jak u mnie ciepło i ładnie w Bristolu, a teraz co raz gorzej - szaro i jak pada to już na całego, ledwo parasol może wytrzymać :)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Marcelina,
      U mnie o dziwo lepiej. Nie pada już od dłuższego czasu, ale robi się coraz zimniej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Szczególnie miło te Piekne zdjęcia oglądać gdy tak paskudnie za oknami 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, taki miałam cel. Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  6. Bom dia, excelente selecção de fotos da bela cidade do Porto que é património mundial.
    Resto de boa semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Antonio,
      Yes indeed, this city is a treasure.
      Warm regards :)

      Usuń
  7. Nigdy nie byłam w Portugalii, tym bardziej chętniej oglądałam i planowałam swoją podróż:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już ze zdjęć widzę urok tego miejsca ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. za każdym razem zachwycają mnie zdjęcia z Portugalii, nic tylko pakować walizki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejne piękne miejsca "zwiedziłam" dzięki Tobie :)
    Dziękuję za oprowadzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie klimaty, od razu kojarzą mi się z ciepłym wieczorem, winem, muzyką i błogim lenistwem :)) Zdjęcia super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne miejsce... Nie znam Portugalii, ale podobają mi się klimaty jakie pokazałaś na zdjęciach...

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, niesamowite miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kilka dni temu moja C. wróciła z Portugalii, dzieliła się wrażeniami również z Porto. Narobiłyście mi niesamowitej ochoty, żeby tam pojechać. Piękne zdjęcia Marzenko.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko musisz się tam wybrać. Zakochasz się na pewno. Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Niestety musiałam zmienić adres bloga

    http://mwphotopassion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie piękne zdjęcia i widoki :) nigdy nie byłam dalej za granicą niż Niemcy.. ale mam nadzieję, że w nie tak dalekiej przyszłości odwiedzę inne kraje :) obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odwiedziny :) Jestem na 100% pewna, że Ci się to uda i trzymam kciuki:) Często nie potrzeba wielkich pieniędzy na podróże, wystarczy dobrze poszukać tanich biletów, promocji, zniżek itp

      Usuń
  17. Porto jest piekne , dziekuję ,ze mi przypomniałaś widoki i smaki Porto , z tego mostu skaczą dzieci-chłopcy do rzeki i robia widowisko , fanie posiedziec z drugiej strony z lamka wina mmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porto jest piękne, magiczne i ma niesamowity klimat. Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Jak zwykle zaglądając na Twojego bloga znajduję się w kuźni estetyki i marzeń :) Wspaniałe zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Drogi bardzo, bardzo, dziękuję Ci za te wszystkie piękne słowa. Nawet nie wyobrażasz sobie jak wiele dla mnie znaczą. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  19. Piękne kadry, urocze miejsce. Wpis świetny. Zachwycił mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Weronika i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń